torsdag 1 oktober 2009

Torsdag - stressen anfaller.


Nu ikväll var jag på bio med kära mamma o väninna V o såg Flickan som lekte med elden..... grym o hemsk men jättebra?

Ungefär 10 min in i filmen.... så reagera min kropp utan att jag kunde styra det, olustkänsla, hjärtat rusade, svimmnings känsla...... fy o så jobbigt. Har haft detta för ngt år sedan i samband med mycket stress omkring mig. NU tycker jag inte att jag har stress rent fysiskt runt mig..... har en helt annan arbetsmiljö ...

Men det är mkt psykisk stress med en hel del grubbel, tankar över min nuvarande arbetssituation. Den känns inte bra och jag är på gång att försöka göra någonting åt det, men det är inte så lätt. Och nu reagerar min kropp förmodligen på detta grubbleri... med både magkatarr, hjärtklappning, huvudvärk.

Jag har sovmorgon imorgon.... ja, det innebär ju inte att jag kan sooooova länge, men jag kan i alla fall ha en lugn frukost stund efter lilla A har gått till skolan. Sen ska jag försöka att ta det så lugnt jag kan o vila under helgen....... men framförallt måste jag lära mig att inte grubbla o analysera allt.

1 kommentar:

Camillas blogg sa...

Åh, den vill jag också gå och se snarast!! Den första var ju SÅ bra!

Låter inte bra med dessa "stresssymptom", du får ta det lite lugnare och inte grubbla så mycket vännen!!

Kramar Camilla