söndag 1 mars 2009

Tur att det kommer en repris...

Oj oj oj såååååååååååååååå kul det va igår på Melodifestivalen.... tänk själv med 12.000 glada människor omkring en... ( el var det 15.000 ? )
Vi hade toppenplatser, såg bra, men hade mer koll på kameran ibland än att se på scenen, ha ha.
Kameran kom svepande förbi oss o ALLA flög då upp o ville bli sedda, även då ett antal med STORA skyltar med Agnes, Next 3 samt hm thorleifs precis framför oss!!!!!!!!!!! Herregud det var värre än ett gympa pass att hoppa o dansa omkring med dessa ballonger o lampor ... skitkul.

JAG vinka men vad gör man när ballonger o dylikt skymmer en??? Har kollat på svt. se o när de visar bidraget - Next 3, så ser jag både mannen o kompis hoppande bredvid skylten vid introt... ha ha. MEN vi måste slå oss ner i soffan nu till reprisen, för det var säkert ngt vi missade i allt kaos. Men superkul var det o har vi möjlighet så gör vi det igen.

Vi hade tänkt oss en fortsättning på kvällen ute i vimlet, men vi började med att gå hem igen till våra vänner, o där blev vi..... o hade det bra, tills vi ringde sonen o han hämta hem oss.. så tyvärr Malmö folket ni får vänta på ett annat tillfälle till att beskåda min dans offentligt, men den kommer........

7 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Visst var det superkul igår, och vilken stämning!! :) Vem var din favorit då? Inte opera-Malena väl? :)

KRam Camilla

Anonym sa...

Hej!
Jag såg inte er. Det går så fort med den svepande kameran, man måste veta exakt var i publiken ni sitter för att se er.
Det var väl ingen hög klass på deltagarna denna gången. Min man gillade låt nr 2, men jag hade ingen speciell favorit.
Jag kan tänka mig att det var världens stämning att vara där!!! Din man var väl i sitt "esse".
Sarah Dawn .... var väl lite överreklamerad, tyckte inte att hennes låt var något. Skall gå in på SVT.se och se om jag ser brodern och R.
Hälsningar
Svägerskan

Anonym sa...

Kajsa sumering av lördagens starfält då ;)
Jag tycker det är jättesynd att inte fler "ungdomar" sitter och kollar och ringer och röstar, eller vafall inte den genren av ungdomar som gillar hiphop. För jag tycker att Next 3 var värda en finalplats. Otroligt medryckande låt, och en kul blanding av svensk rap och sköna latino rytmer.

För övrigt då... Jo jag borde väl hålla på Malena eftersom hon kommer från staden där jag bor, men näe tycker inte att låten passar in här. Agnes hade jag hoppats mycket på, men jag tyckte hennes sång försvann i musiken, Sarahs låt påminnde för mycket om hennes förra, och piloterna då... Deras låt tyckte jag var ett plagiat rakt av.

Usch så negativ jag låter va... Men men, det var så jag kände för låtarna.

Kram Kajsa

Gitte sa...

Det lustiga är att ALLT upplevdes sååå bra när man var där live ( nej ej thorleifs) och när vi såg reprisen upplevdes det inte lika starkt. Sen har man andra minnen från låtarna - piloterna , ja då dansa nog alla i hela arenan.. o även Next 3 då vi hade alla deras närmaste precis hos oss med skyltar osv... jag sjöng på spanska till o med. Nr 8 var extremt pampig o häftig live tyckte jag.... men det är väl tur att smaken är som den brukar.....delad.

Anonym sa...

Inlägg från Christer.B:

Vi ser Mannen o R hela tiden om ni studerar riktigt noga bakom Next 3skyltarna.......även U syns...

Anonym sa...

Inlägg från Christer.B:

Vi ser Mannen o R hela tiden om ni studerar riktigt noga bakom Next 3skyltarna.......även U syns...

Henriksfält sa...

Jag såg dig inte på tv fast vi kollad extra noga när de visade publiken.
Jag tyckte väl inte att det var några super bra låtar men piloterna och next e tyckte jag att det var fart i iallafall.