torsdag 26 mars 2009

NU sitter jag en liten stund


..........NU fick jag lite data tid till mig. Har fullt upp för tillfället med både packning, tvätt, men det känns bra att snart slippa detta trista väder.

IDAG skulle min mormor ha fyllt 99 år!!!
Hon fick ett långt liv.... hela 93 år sen beslöt hon sig för Nangijala......... .
När man själv blir äldre så tänker jag mer o mer på HUR hon hade det som ung osv.... tänk att ha vart med om så mkt!!!!!!!!!!!!!!!!

Hör ett flertal i min närhet som förlorar sina nära o kära alldeles för tidigt och det är så fel, så orättvist. Men kära mormor...... hon var så nöjd och tyckte att nu hade hon sett sina barnbarn gifta sig och fått ett flertal barnbarnsbarn...... så jag tror att hon o morfar har det bra där i körsbärsdalen.............................

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej gott folk........... JAG e inne pa min egen liilla blogg.. jag e i egypten o har det underbart. kaninte hitta inloggningen, det e bara arabisk text vid den rutan. VI har det j'ttebra.... solen gassar, vi aeter konstant o dricket likaso. NU e mannen o gossar o spelar biljard... o jag sl[ss med dessa arabisa tangenter... skickar en h'slning tillsonen som e hemma.... skoet om huset e du snaell.. kram gitte

Henriksfält sa...

Skoj att du skriver lite när du är så långt hemifrån.
Gud vad jag längtar tillbaka till Egypten.

Många kramar Emma