torsdag 12 juni 2008

Mest elände efter en dag av lycka!!!










Igår var en dag av lycka...... lilla A vacker skolavslutning i kyrkan o både mina o mormors tårar rann. Han slutar nu 2:an och ska till hösten till helt ny grupp och nya pedagoger.Sen kom sonen T hem med toppenbetyg, han har verkligen hamnat i rätt forum.... maxpoäng i just allt som har med kök,servering att göra. Jag susar iväg snabbt för att gratulera en fd kollega som blir 60 år- GRATTIS I-M!!!! Sen hem för att göra en god jordgubbspaj och bjuda in granne o barn. Mys och härligt.

Känner sen framåt kvällen att det kliar ngt fruktansvärt i mitt knäveck o jo då där hade en liten fästing byggt in sig!!!!!!!!!!!! Med hjälp av 2 väninnor så gick det ändå inte att få bort rackarn. Har haft alsolomslag över natten.... Hade även kväll,natt mkt värk i båda armarna!!!

Nu i morse kl 8 dags för sjukgymnast innan mitt arbetspass, gjorde JÄTTEONT idag när nålarna sattes in i min onda arm. Blev sen matt,trött,illamående samt ett bultande ben från denna jä....la fästing. HUR kan ett sånt litet djur bli så svårt???
Känner att detta går inte ..... ringer kollega o meddelar att tyvärr jag kan inte komma idag. Sen till sjuksköterska eller rättare sagt det blev 3 stycken!!! Som inte kunde få ut denna envisa typ.. men med vissa olika skärinstrument... så fick det ut en del?? Huvudet är nog kvar, men enligt dom ingen fara... ett illaluktande alsol bandage o mkt svidande åkte jag hem och ska nu lägga mig o sova. Känner mig totalt slut, kroppen vill nog inte just nu något mer än vila. Konstigt att det kan komma så här plötsligt från att vara så pigg igår???

3 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Usch, din stackare! Hoppas du känner dig piggare snart..vila ordentligt!

Vad bra att pajen blev uppskattad. Visst var den lätt att göra?

Kram Camilla

Lena sa...

efter vår skogsutflykt var det fler än du som hade fästingar.

Krya på dig !!!!

Tvillingmamma Lotta sa...

Usch, vad läskigt!
Det skulle ju inte finnas så många fästingar i år pga värmen och torkan?

*livrädd för fästingar*