lördag 1 oktober 2011

Sommar i oktober..

Oboy...sicket vackert väder...solen skiner idag.... JAAAAAAAAAA detta är osannolikt helt enkelt vilket underbart väder det har varit hela denna vecka. Har helt plötsligt fått ta fram sommarkläder igen...underbart. Men det är nog sista rycket nu i helgen... sen kommer nog hösten precis som den ska.

Har haft mycket på jobbet sista tiden, mkt uppgifter att fixa förrutom att vara med barnen... läsa ut böcker, göra observationer , reflektioner osv osv...
Men det ska nog bli ordning på det så småningom , känns som att det lugnat sig lite, böcker som börjar bli utlästa osv, så nu är det mer att slutföra projekten.

Även i min stick korg har jag slutfört en hel del sista veckan, halsdukar som ska till stadsmissionen till hemlösa i vårt land, halsduk till mamma, tassaletter till svärmor, pippi tröja till jobbet.
Nu har jag startat upp ett nytt stick projekt- tumvantar och det har jag aldrig tidigare gjort!

Idag har jag o min kära mamma tillägnat dagen inomhus ,,,trist nog i det fina vädret, men detta var bokat sen länge att vi skulle sälja på loppis. Det var jättekul, ovanligt mkt folk , jag hade väl en mer 10 kronors marknad och trodde väl aldrig att jag skulle fått sålt så mkt av kläder.

Nu är det dags för soffhörnet med mannen och en Lennart drink!!!

1 kommentar:

Kajsa sa...

Ja visst är vädrets makter med oss =D T.o.m här uppe hos mig :P

Helt underbart, jag njuter =)

Åhh, en Lennart, det var inte igår :P
Jag och mannen har myst med lite rött vin och även lite Amarula ikväll, inte fy skam det heller =)

Kul att läsa att du stickar. Jag har ju också alltid haft massa handarbeten på gång, saknar det, men min kropp säger ju tyvärr ifrån numera =C

Hoppas du får en skön söndag!

Kram på dig