lördag 29 oktober 2011

Tiden går

Ja tänk så fort tiden går... Äldsta sonen S har ju fått förlängt sitt projekt på jobbet... och letar nu efter en lägenhet!!! Inte det lättaste just nu, men står både i hyreskö, samt att banken ska få ett besök för ev bostadslån till en bostadsrätt.. Det är ju svårt att veta vad som är rätt eller fel, men just nu har priserna sjunkit, så det kanske är bra att slå till. Sen å andra sidan , händer det mycket oro i världen med valutor osv så det kanske sjunker ännu mer.

Mellansonen T söker jobb lite här och där och väntar , drygt för honom, men ändå positiv i sina tankar.

Och så var det lilla A, som nog aldrig får vara just lilla A... hihih Han vill byta skola för han trivs inte i sin skola nu, eller rättare sagt han går och oroar sig inför höst terminen då han måste byta skola till högstadiet. Han upplever miljön på skolan mer och mer stökig. Ingen studiero, Matsalen hemsk ljudnivå. Denna mindre skola han vill till , är det KÖ o det är bara snällt att vänta.. och se där oxå.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Jag tyckte det var jobbigt när sönerna flyttade hemifrån, åhh så jag saknade allt det vardagliga. Jag saknade ljudet från deras musik, jag saknade ljudet från deras datorer och tv-apparater. Jag sakande deras röster och deras närvaro.
Ja, jag sakna dom fruktansvärt mycket helt enkelt.
Även fast jag kände mig stolt att jag hade fostrat de till självständiga individer, som då var klara att stå på egna ben.
Dom flyttade ju för att dom var klara för det.

Kvar hemma blev då lillasystern, hon har också haft det tufft sen dom flyttade. Hon har ju hela livet haft 3 brorsor att vara med.

Det blev väldigt ensamt här hemma för henne.

Nu är även hon i startgropparna för att flytta.
Jag försöker förtränga det, och tänker att, det dröjer...
Men jag lurar ju bara mig själv, jag vet det...

Ja, man ska vara glad och stolt över att de flyttar för att de är mogna för det, och inte pga av nåt bråk eller trots.

Kram till dig!