lördag 17 september 2011

Läser och läser...


Denna bok önskar jag att jag endast kunnat koncentrera mig på just nu.... MEN är med i en bokcirkel på mitt jobb och ska även där läsa en bok..... som vi sedan har diskussions kvällar om...intressant på sitt sätt, handlar om hur vi som pedagoger bekräftar och ser barnet vi möter i vardagen. Ger dom " facetime" osv.

Utöver det så är jag även med i en pedagogisk dokumentations grupp där hela boken ska var utläst om två veckor, har inte öppnat den än, det är även en cd film med där man kan se lite olika sekvenser från barnens lek osv och sedan koppla den till observationer av det.

Vi har även fullt upp på arbetet med barngruppen, härligt och positiva vindar just nu..... vi har startat upp ett roligt tema- sagor och fantasi och barnens möjligheter till ett berättande. Och vi har har hamnat i Pippi Långstrump världen.... härligt!!

1 kommentar:

Kajsa sa...

Oj, här var det omgjort och fint =) Och vad skoj att du har lagt ut en bild på dig också =)

Ja, vardagen har kommit ikapp redan. Vi kom hem från Turkiet för 5 dagar sen, vi har haft 2 underbara veckor i paradiset =D

Ha det så gott!

Kram