lördag 11 februari 2012

Nu händer det....

Dagen som vi väntat på är här.... o sonen själv sa ... att vi har ju vetat det ett tag att jag ska flytta, men nu ett tu tre så känns det OJ...redan??? Men han är jätteglad o känner att det är dags.
Vi starta dagen på IKEA jag, mannen o två äldsta söner, vi kom dit precis när dom öppna och i och med att Simon och jag varit där o "för kollat" så gick detta på endast 20 minuter att plocka ihop alla hans möbler. Sedan med bil o släp tog vi oss till hans lägenhet och de starka grabbarna fick ta de tunga paketen upp alla våningar..... hua. Jag nöjde mig med de mindre paketen.


Sen stack mannen o jag hem o hämta resten av de större sakerna från hans rum , och de stanna kvar o montera o montera möbler. Med oss tillbaka tog vi Lilla A oxå och sedan var vi i lägenheten i flera timmar och fixa och trixa. Och det blir så bra!!!!!!!!! Simon satt själv i sin nyinköpta soffa och log i slutet och sa ... detta blir så bra.

Kvällen är här nu och simon följde med oss tillbaka hem o ska se på Mello med oss här, han har ingen mat hemma än och TV inte inkopplad. Så han får sova på soffan i natt... hihi

Morgondagen fortsätter med att slutföra en hel del, vi ska även ordna den sista julklappen till han...dvs att vi fyller kyl , frys , skafferi...
Sen är denna helg förbi.... Och han flyttar in på "riktigt" i morgon.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Kommer bli tomt hemma =/
Men det är ju samtidigt ett bevis på att man har lyckats bra som förälder. Alltså att barnet flyttar för att de är mogna för det.
Kommer han bo i närheten av er?
Kram

Gitte sa...

Ja det känns bra, när han själv vill detta och har ett jobb och har kommit framåt ..
Han bor ca 10 min med cykel ifrån oss.