onsdag 22 februari 2012

Ice...kattprinsen hos djurdoktorn..

Jag har haft ett flertal katter genom åren..... dvs Musse, Smulan, Zudden, Gazzie, Cinco, Freddie och nu Ice och Lizzie.... och ingen har genom åren behövt besköka djurdoktorn så mkt som Ice..

Det är väl så som det är med oss människor, att vissa är kärnfriska och vissa får allt.
Nu är det åter igen eksemet som inte vill bli bra, ny spruta, nytt foder och så får vi hoppas.

Sen har han tandsten vilket måste tas bort så han inte drabbas av tandlossning.
Blir att ringa försäkringsbolaget känner jag så jag inte blir ruinerad.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Oj vad många kissar du har haft genom åren :-P
Har alla varit raskatter?
Jag tycker det verkar som raskatter lättare drabbas av eksem och liknande sjukdommar, men min teori om det kanske är helt fel.
Katter är underbara djur =)
Kram

Gitte sa...

Hej Kajsa...ja hihi första katten var jag nog ca 11 år.... o det var Musse som jag minns, blev överkörd. Smulan tog jag själv hem från gotland när jag var 14 år, Zudden är en av smulans ungar....osv osv...sen har det rullat på. MEN du har nog rätt vad gäller sjukdomar.... jag har inte haft raskatt förr....det är nu med ICE O LIZZIE.... o som sagt ice har fått en hel del...