torsdag 16 februari 2012

Ja det rullar på här....

Hej svejs på er alla läsare....jag undrar ja hur många ni är egentligen..???

Just nu är det lite väl mkt av allt...vi har omorganisation på mitt jobb vilket innebär att vi ska ändra avdelningar på förskolan, så det flyttas möbler, rensas o kastas osv...
Imorgon har vi en barnfri dag o även ska vi in o jobba på Lördag för att allt ska var sååå bra som möjligt på måndag när vi startar upp nytt.

Ja och detta med rensande..fortsätter i hemmet vill jag lova, här är smått kaos just nu!!!!
Mannen fixar så mkt han orkar efter jobbet i det blivande rummet till Lilla A.... allt ska ju totalrenoveras från golv till tak.

Och jag plockar, rensar, bland allt som vi inte vet om vi ska behålla, har lådor med Simons krafs som han inte ville ha, men som jag går igenom...då o då...efter min arbetsdag.

Vi bor ju trångt och nu när garderober har rivits bort, kommer problemet vart vi ska lägga DET istället osv... just nu ligger allt i olika högar i vår lilla lya...

Igår var jag på mitt livs första ZUMBA pass och det var det roligaste jag varit med om...... o för att visa Mamma som jag försökte förklara hur det går till har jag länkat in den filmen ..... jag kan ju bara tillägga...att hihi JAG hade nog inte den rytmen o takten än..... men såå kul det var att förbränna och svettas o samtidigt skratta och ha kul...

Jag har nu bara fem kg kvar till mitt slutmål, känns som att jag bör kunna nå dit innan sommaren kommer.

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag läser här =D

Usch vad jobbigt att bli av med massa garderober =/
Förvaring kan man ju inte få för mycket av :-P

Det där med att dom inte vill ha med sig en del när de flyttar känner jag så väl igen.
För några år sen sa ena sonen, Ni kan slänga allt gammal som är mitt.

Nu när han har fått barn, så frågar han ofta, Finns den och den kvar, den skulle nog L tycka om nu, osv

Som tur är har jag inte haft hjärta att slänga bort sakerna, de finns kvar här på våran vind =D

Kram

Lena sa...

Jag är här ofta med det vet du !!!!!
Kram !!!!

Anonym sa...

Hejsan Gitte,
vem är lilla A och vad är det som ska göras? Det låter jättekul att göra om ett helt rum från golv till tak. Det är först då det blir en sann förändring.

Jag jobbar på Byggla.se. Där kan du visa upp hur mannen gör om och fixar. Behöver ni tips på hur man bäst lägger golv eller river tapeter (tydligen ska stekspadar vara riktigt bra verktyg!) är Byggla perfekt. Ni kan även fråga bygglare om smakråd eller tips. Vill du veta mer kan du maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Du kan även få ett litet tack för visat intresse :)
Lycka till med rummet!
Mvh
Vendela på Byggla