lördag 26 februari 2011

Istiden...

Jag är såååå innerligt trött på denna vinter nu...... längtar jättemycket till våren. Man har levt i minusgrader sen november månad...helt sjukt. Så för min del är det jätteskönt att veta ...att om en månad så har jag förhoppningsvis runt 20 grader i alla fall när jag o mannen sticker iväg.

Livet rullar på bra här.... de stora sönerna har fått jobb båda två.... och lilla A mår mkt bra nuförtiden, hans magproblem som har varit en följetong har försvunnit... Så nu i mars kommer jag då även öka upp min arbetstid lite... jag behövs inte lika mkt här hemma för minstingens skull. Och finns ju behov av att få in lite mer pengar oxå... med alla spontana infall man haft o bokat resor osv.

Min diet är nu inne på sin fjärde vecka...och jag har gått ner nästan 5 ½ kg och det känns fantastiskt... Och har ju varit ute o frossat en gång på restaurang där det serverades asiatisk buffe...mums. Och igår hade jag fd kollegor här o det blev både vin o ngn...jo godisbitar.

Men man måste unna sig lite ibland... Nästa vecka drar jag igång igen med förbränningsmaten.. med ngn dag som blir uppehåll, pga att jag ska iväg på studiebesök till Jönköping med kollegor och får ju då äta det som serveras samt ute. Jag SKA även köpa det där träningskortet nu när lönen har kommit...

Ikväll är det melodifestivalen från Malmö.... känns rätt ok att sitta hemma detta året. Men visst hade det varit kul om man hade fått tag i biljetter..men var för sent ute denna gång.

Inga kommentarer: