tisdag 2 februari 2010

Ja se det snöar....


Detta var underbart..... är på Öland vid vårt hus nu i julas.... vindstilla och kallt och vackert..

MEN det som nu sker i skåneland är inte kul....det snöar, yr, blåser, kallt, jobbigt,halt, tröttsamt..........

Och det är ju bara februari..så ngn vår vill vi ju inte ha heller NU.... men gärna som här intill..... stilla, lugnt och vackert.

Har nu börjat mitt nya jobb.... känns bra.
Mkt tacksam för att gatukontoret sköter sig och plogar cykelvägarna så jag kommer fram smidigt.

Januari, Februari och Mars är inte favoritmånader för mig.... men man får hitta små ljuspunkter som gör att man känner sig positiv.
- Det är faktiskt ljusare lääängre
- för mig som schlagernörd.....är det skitkul att melodifestivalen börjar....
- man kan börja planera och plantera de vår och sommarblommor man vill ha.... i viss mån.
- biobesök är inplanerat
- Arenan och se delfinal 4 ....
- lanzarote i mars....
Sen kommer våren....sakta men säkert hoppas jag.

2 kommentarer:

Lena sa...

Förr om åren hoppades man alltid att det skulle komma snö till februarilovet, nu hoppas många att det töar till lovet.

Melodifestivalen ser jag också fram emot.

Kajsa sa...

Iår kommer andra deltävlingen vara i vår stad. Det är jättekul, tyvärr har jag inte fått tag på några biljetter. Det hade varit så kul att uppleva allt på plats.

Kram

p.s I det här inlägget är texten som den ska brevid bilden :D