lördag 5 december 2009

Nya glasögon och en kopp kaffe.

Denna vecka har gått snabbt , som alla veckor tycks göra nu. Vi var iväg och hälsade på uppfödare och vår lilla kattprinsessa i måndags kväll... HON är helt underbar. Vi hämtar hem henne efter vår julresa.

Jag har även under veckan varit på min tidigare arbetsplats, det var riktigt kul att träffa alla, en längre stund denna gång, det var även 30 års jubileum på öppna förskolan så det var mycket folk överallt.

Jag trivs inte ultimat med min nuvarande arbetssituation och försöker göra något åt det, men är ganska begränsad, men jag lever på hoppet och hoppas att nästa år är mitt på något sätt.

Idag har jag och min kära mamma varit i city i några timmar, först var hon smakråd för mig när jag skulle välja nya glasögon, hm varför dras jag alltid till rosa...... hi hi. MEN det blev nog bra.
Beställde även ett par solglasögon med min läs styrka, jag är ju en bokmal o verkligen slukar bok efter bok , skönt att kunna sitta och läsa i solen som dyker upp sen.
Sen strosa vi runt lite o mamma handla julklappar till barnbarnen... jag är ju redan klar.
Efter det så satt vi läääääänge vid ett fik och babbla o njöt. Tyckte att blickarna blev långa, ska dom aldrig gå???? Detta var helt underbart, jag besluta mig för att ha lite egen mammatid oftare bara vi.

Mannen har bytt till vinterdäck och nu är han på en IKEA tur utan mig..... men jag litar på att han handlar mina favoritljus.

Så, då var det dags för motionsrundan med dammsugaren...... ha en trevlig helg.

1 kommentar:

Lena sa...

Jag hade egentid med min syrra i stan i lördags också helt underbart förutom att förkylningen med halsont hade börjat, ligger nu i soffan och käkar bafusin och sliter ut örontempen vår, förmodligen blir jag hemma hela veckan.