onsdag 9 december 2009

Hemma

Igår sa min kropp ifrån..... feber, trött, ont, mör, yr osv ....så jag gick hem på eftermiddan, visste att mina kära kollegor hade olika möten under f.m så därav "tvinga" jag mig dit.

Lilla A har åter igen varit hemma för sin magvärk... JAG har under hela hösten efterlyst läxor från skolan pga hans höga frånvaro. JAG har kontaktat rektorer, lärare och sagt min oro. MEN nej inget att oroa sig över, han har tydligen så hög kapacitet när han är där, så han ligger ändå bland de bästa???? HUR nu det kan vara så?
INGA läxor kommer hem, jag har varit ett flertal ggr o själv hämtat hem böcker o lekt skolfröken här hemma.
NU igår får jag ett mail...... 2 veckor kvar av terminen, att vi vet inte hur vi ska hantera detta med Lilla A, så nu är vi kallade till ett samtal med skolsyster.....
Jag svara som så, att vi har en etablerad kontakt med läkare, det vi behöver hjälp med är ju att läxorna kommer hem... Men men vi får ju gå på detta möte o prata, Lilla A himlar redan med ögonen och VET vilka frågor han kommer få:
- trivs du i skolan?
- är det ngn som är dum mot dig?
- har du det bra hemma?
- är det någonting annat som du vill berätta?
Allt detta har han svarat på flertal ggr under ett års tid.
Och detta är ju en pressande situation för honom, han trivs i skolan, han är ledsen när han är hemma, han vill dit osv.... men vad ska han göra när magen inte är ok??
NU har han fått sedan 2 dgr tillbaka medicin för magkatarr!!! Och det ska han ta i 2 veckor och vi hoppas innerligt att detta hjälper honom, och att nästa termin kan bli en skoltermin med hög närvaro.....

NU blir det soffan för mig, mattheten kommer krypande...

2 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Krya på dig vännen! Inget kul att vara sjuk ju!!
Hoppas A blir hjälpt av magkatarr-medicinen, R har tagit det i 2 omgångar fast då i 4 veckor. Hjälpte iallafall!

Kramis Camilla

Gitte sa...

Det är ju inte klokt egentligen att våra små söner ska ha magkatarr problem......