måndag 7 september 2009

Viktigt med vikten?

Hm, då var det dags igen för jojjon. Jag var flitig i våras, förvånansvärt med att hålla GI kosten och träning igång. Sen har jojjon av ngn anledning kommit igång, och nu är man tillbaka på ruta ett o några steg till ,suck.
IDAG fick jag ett ryck o stack iväg på ett personligt möte med en viktcoach, mkt givande.... men ack så dyrt om jag registrerat mig plus att man är tvungen att förbinda sig i ett helt år vilket hade slutat på 10.000 kr.
Snacka med min granne o vän o hon kunde ställa upp sa hon att peppa mig.... och hon var minsann inte sååååå dyr, hi hi. Ja, det kan nog bli bra det också om jag bara kommer igång, hon skulle tala in mentala meddelanden till mig ha ha som kunde få mig fokuserad. Vi får se.... men ngt måste ske nu!!!!

1 kommentar:

tvillingmamma lotta sa...

Ja, det är ju det som är problemet. Kroppen vill tillbaka till det som varit, fettcellerna har blivit programmerade att vara som de var och dit vill de igen oavsett vad vi vill.
Det är därför som op är det enda som hjälper när man kommit fööör långt.
Där är ju inte du, som tur är, men jag förstår att det är kämpigt - jag har ju själv varit där så många gånger.
Hitta en träningsmetod som passar dig så får du hjälp på vägen!
kram