torsdag 10 september 2009

Livet är skört

Ibland hör man någon som råkat ut för något tragiskt, svårt, jobbigt.....
Dagligen läser vi att det händer tragiska saker...
Dagliga nyheter ger oss tragedi.

Men när det kommer oss nära, riktigt nära det är då vi verkligen reagerar. Jag menar inte att vi är känslokalla...men det händer så mkt tragedi o vi kan inte ta till oss allt, vi sorterar bort, hur kunde det bli så? Vi dagligen bombarderas med att det sker mord, misshandel, bränder, krig, osv osv.

Och nu har det kommit mig närmare än tidigare, när min granne har förlorat sin son i ett knivmord. Jag har själv sett denna gosse växa upp från en sprallig kille på väg in i tonåren till idag en vuxen man, från att varit en kille som alla andra som busat till att hålla upp dörren till mig o vara artig o nu finns han inte mer.... usch det kommer mig för nära. Denna tragedi.......

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Åhhh, så fruktansvärt tragiskt. Jo, nog är det så att det blir mer verklighet när det drabbar någon som man liksom vet vem det är. Även fast det är lika stor tragedi i de andra fallen också.

Var det pojken som det stog om i tidningen, som blev knivskuren i helsingborg?

Kram

Tvillingmamma Lotta sa...

Åh, fy, vad ledsen jag blir. Sen döden drabbade mig själv tar det mig så när jag hör om andra, jag vet ju precis vad de går igenom.
Många kramar och tankar till dig och hans familj.

Camillas blogg sa...

Usch, så tragiskt!! Det händer mkt hemskt här i världen, men du har rätt att det är först när det kommer nära som vi reagerar.
Stor kram till dig!
Camilla