söndag 23 augusti 2009

Söndag .... ljuvliga dag

Underbart väder, underbar slappig o ledig dag... mamma på fikabesök,
Middag med hela familjen samlad för en gångs skull..... det händer inte så ofta tyvärr.

Igår var vi på kräftskiva i Ängelholm trevligt o glatt. Jag däremot börja känna av halsont igår o fick smått panik att det var halsfluss på gång igen, men idag har det inte varit så mkt, skönt.

Morgondagen är en arbetsdag o det känns bra.. ( kanske för att jag vet att snart mkt snart har jag en veckas sem ...hi hi). Sonen T börjar sin praktik imorgon på en restaurang o catering företag... där han ska vara hela höstterminen, hoppas att han kommer trivas.

Nu är det dags för att fortsätta njuta av det härliga vädret o gå ut o vattna blommor o sen sjunka ner i fåtöljen med en bok i min hand o en katt vid min sida. DET har däremot blivit ett problem med envis katt.... han har ju en bakterieinfektion i huden o har penicillin för det, men det ska vi icke ta!!! Spottar ut tabletten var gång, så nu har jag gett upp den metoden o mosat den i tonfisk, gick superbra igår, MEN idag ska han inte äta tonfisken.... hm... kattskrälle!!! Han måste ha det, och på fredag har vi återbesök.... men det har blivit mkt mkt bättre, men man måste ju fullfölja sin behandling.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Måste få berätta nåt...
Jag blev farmor idag :D