tisdag 11 augusti 2009

Djur

Djur av olika slag kan ställa till bekymmer eller att man oroar sig för dom. Bladlöss invasion, nyckelpigeinvasion, spindlar...... hua..... det kan bli obehagligt när de är många. Bladlössen täckte ju mig en skön sommarkväll när jag promenerade, nyckelpigorna täckte sonen o tom bets förra helgen, och NU kommer då spindlarna..... o dom tycker jag inte om. Min kära kollega var snäll o räddade en STOR spindel från barnens fötter igår....
Katten jagar för fullt här hemma spindlar, nattfjärilar, getingar, humlor....... på gott o ont... han får sig en svullen tass då o då. MEN det som bekymrar mig nu är att min kära katt har eksem som inte vill läka.... o det kan höra rötmånaden till......... o snart snart blir det nog ett veterinärbesök OM det inte läker ut av sig själv...

Inga kommentarer: