söndag 10 maj 2009

Hå hå ja ja och AJ.........................


Efter att ha varit morgonpigg o kollat in fotbollsmatch i morse, så var det dags att SNABBT dammsuga runt lite..... och SEN ut o plocka på terassen i solskenet......
MEN se, det blev inte så...... sista rummet av dammsugning, så efter jag kastat upp ett antal klädesplagg samt en saccosäck på sonens säng......så AJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ryggskott!!!!!

Fa.............................rao så ont, yr,illamående o jätteont stapplade jag ut från rummet, värktabletter o sen lutandes hängandes över köksbordet.
NU har det gått 3 timmar av denna värk.... jag kan inte gå utan stöd, så mannen hämtade kryckor i förrådet, för att slippa släpa på mig...
Jag vet att man ska försöka röra sig ... hm lätt?? Mattheten gjorde ju att jag till slut hamna i soffan, trots att jag vet att det är fel med sån mjuk skön omgivning för en skadad rygg. Och att både komma ner och sen upp igen var en kraftansträngning och även ett verbalt oljud.
Nu med ny kramplösande medicin så börjar det avta, o jag sitter nu här..... relativt ok så länge jag är stilla... endast molande värk.
Jaha, detta resulterar ju nu i att jag absolut är hemma imorgon, finns inte en chans att jobba med detta.

Jag hoppas att jag tillfrisknar snart...... detta är inte kul.

3 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Nä, men usch din stackare!! Minns mitt ryggskott i början av året, det var så fruktansvärt!!
Du får vila upp dig hemma- inte ligga för mkt i sängen utan försöka gå mkt..fast visst, det är ju inte lätt!

KRYA PÅ DIG VÄNNEN!

Kramar Camilla

Anonym sa...

Stackare, låter ju inte sååå kul!
Krya på dig, kram Linda

Lena sa...

Men gummsan vad är detta, kurera dig nu, en ond rygg är inte och leka. Krya på dig!!!!!