torsdag 21 maj 2009

Fredagen den 13:e???


IDAG ska jag nog helst sitta still.
Solen värmde och jag beslöt mig för att måla vår spalje´. Tar hela 5 liters spannen i min hand o travar ut genom grinden för att börja,
tänker- ( jag borde ju hälla över lite i en mindre burk istället).

Går 3 steg utanför grinden, trampar snett på den relativt nya stenkanten till vår rabatt som är utanför, AJ!!! Foten viker sig , jag faller handlöst ut i den stenlagda gången, håller krampaktigt i färgen... men den glider iväg, jag SER allting framför mig... men kan inte o hinner inte göra ngt....... NEJ!!!!!! Men tur i oturen är att spannen landar rätt, så det rinner inte ut 5 liter ljus färg ... men det STÄNKER istället upp på mig, alla fina plattor....

Kliver sakta upp, tänker - inte nu igen... ryggskott för en vecka sen o nu en stukad fot.

Smärtar rejält, men får dit alla gårdens ungar som hjälper mig med slang, skurborstar, diskborstar o skrubbar så gott vi kan gången fin igen... hm .

Mannen kommer hem från en shoppingtur på Bauhaus..... skakar bara på huvudet åt sin klantiga fru. KAFFE.... sen i däckstolen.. Då välter en överbliven gammal pulka rakt över färgen o färg rinner ut på VÅRA byastenar.... suck!!! Skrubbar igen, häller ut vatten o nu är jag mkt arg på mig själv.
Efter en stunds vila, så har jag faktiskt målat lite...... o det var avkopplande när jag väl kom igång, nu är nästan alla färg borta från mitt hår, ben, ansikte , armar... och snart väntas en god middag ute, jag lovar jag ska sitta resten av kvällen......

Inga kommentarer: