tisdag 17 april 2012

Väntan.... o förundran

Väntan.......ja på att allt ska klicka denna gång när Lizzie gumman nu är iväg o träffar sin kattprins Sushi... hon är tillbaka hit hem till oss på fredag igen..sen får vi se.

Förundran...helt klart samlingsordet efter att jag ikväll varit på föräldramöte.... mkt märkligt hur visa föräldrar resonerar, jag undrar vad som sker med oss människor i dagens samhälle...vad är det som gör att allt mer o mer blir så respektlöst...gränslöst och kravlöst?
För jag känner inte att jag vill leva i den världen i alla fall.
Jag vill att man respekterar varandra, och att vi har gränser o krav... tror jag definitivt på.

Ice..ja, han är mkt bättre. Men jag vågar inte ropa hurra än, vi har återbesök nästa vecka. Och det brukar vara så att effekten av sprutorna håller i en vecka till.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Skönt at Ice mår bättre, får fortsätta hålla tummarna att det håller i sig.
Spännande med Lizzie :-P

Ja man kan kan bli mörkrädd ibland, nu vet jag inte vad som diskuterades på "ditt" föräldramöte, men jag måste berätta om ett jag var med om...

Vi skulle ha föräldramöte och diskutera hur vi skulle få våra ungdomar att avstå från att dricka alkohol...
Efter den diskussionen skulle vi prata om hur vi skulle kunna få in pengar till klasskassan. Div idéer bollades fram och tillbaka, men den idén som de allra flesta tände till på var... Att vi skulle ordna spritlotteri!!! Va? helt galet! Och ännu värre är när jag då säger att jag inte alls tycker det är lämpligt och så, så ber läraren mig vara tyst och tänka mig för vad JAG säger!!!

Jag kommer nog aldrig glömma det mötet...

Kram