fredag 2 mars 2012

Ljuvliga tid

Jag läängtar till våren....o man känner att den är på väg. Men satt i morse o tänkte, det är nog för tidigt att inhandla penseer? Men sen till min glädje såg jag en annons i morgontidningen att det fanns i butiken!

Jag brukar dock inte plantera så här tidigt... utan har blivit så av min bortskämdhet...att vi har åkt till värmen flera år i mars....o har då planterar dom när jag kommer hem. I år dock ingen resa i mars...så jo jag ska nog plantera NU.

Sen har jag även haft förmågan eller turen att mina penseer står fina o granna ända fram till juli... o ibland augusti.. ,...undrar om det blir så ..om jag planterar redan nu.

Nej...mkt babbel här, jag väntar nog, för just nu är ju min terass ingen plats du ens vill sätta dig med en kopp kaffe om vårsolen tittar fram. Den är i dagsläget en soptipp...av allt bråte som kastas ut i väntan på den där turen till lokala soptippen... nu är det både dörrar, karmar, gamla golv mm som ligger där..

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag har också tankar på att sätta ut lite penseér =)
Även fast det är väldigt tidigt här hos oss, men de tål ju lite frost och skulle det bli alltför kallt får man väl täcka över dom. Problemet blir nog att det inte finns några att köpa än här =/
Kram

Gitte sa...

Får nog göra en tillrättavisning åt mig själv här!!!! Nu i em när jag kom hem...så kunde jag inte motstå att flytta runt allt som är sopor.... o dra fram min favoritfåtölj..... svepa in mig i gosiga filten...o en god kopp kaffe o så fångade jag vårsolen... och jo då....ska nog bli vårblommor snart..oxå

Kajsa sa...

Hos vår handelsträdgård fanns det tre penséer, två gula och en vit, så jag får spara lite till, jag vill ha ljusare blå, dom tycker jag är så fina =)
Kram