måndag 26 mars 2012

Det är inte alltid så lätt

......att vara mamma!!! Lite lustigt nu ikväll hur min blivande tonåring verkligen lyckades leka tyrann. HAN äter oftast aldrig frukost ...på vardagarna för att han inte vill eller anser att han har behov av det. JAG däremot förespråkar att det är bra för han....med tanke på att man inte vet hur o vad det blir för lunch alltid..och om den inte är ok, ja då får han till 90% migrän.

Till mellis just nu är det mannafrutti som gäller....o sedan gör jag middag vid 17 tiden.
Innan man går o lägger sig ...finns inget behov av att fika eller äta ngt...
Detta innebär att det i dagsläget bara går åt mkt litet bröd...o jag får även kasta mögligt o torrt bröd.

Innan mannen skulle storhandla i fredags, så frågar vi sonen- är det ngt du vill ha ? Varav svaret är - mannfrutti. Jag frågar om han inte vill ha runda mackor... o han säger nej.
Och mannen inhandlar inte det heller.
NU IKVÄLL.................... mitt i mitt ganska spännande kriminal serie....kommer Lilla A: jag är hungrig...jag ska äta, ja ok säger jag. Och så inser han att här i detta hem finns inget bröd som passar.... ???!!! Vilket innebär slängande av kyldörr o suckande o elände.
Jag svarar ngt stressad- mitt i mitt program- du får ta det som finns....
Och han blir mer irriterad och säger sedan- JAHA DÅ FINNS DET INGET HÄR SOM JAG GILLAR:::O JAG FÅR VARA UTAN FRUKOST OXÅ!!!!

Suck.............................................................................................. så jag har fått lära mig att när man säger nej till ngt så betyder det ja.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Hahaha, kan inte göra annat än att skratta lite åt denna story :-P
Visst är dom väl för underbara =)
Kram