söndag 4 december 2011

Otursdrabbad

Suck...har ärligt de sista dagarna känt mig på ett sätt mer förkyld o täppt... o tänkt att det tar ju sin tid med den kortisonsprayen jag fått. Det skulle ungefär ge effekt efter två dygn. MEN idag fick jag en enorm hackig torr rethosta....som blev superjobbig. Och så stickande i näsan.. som om man har fått för mkt o för stark näs spray.

Hostan blev mer o mer intensiv... o jag börja läsa bruksanvisning... o biverkningar på medicinen. Och JO inte klokt...men vanlig biverkan- sveda i näsan, hals irritation. Ja tack!!!!
Som om jag inte hade nog med problem. Ju mer jag läste ju räddare blev jag, man kunde ju även ha biverkning av andningsbesvär...snacka om ångesten kom krypande med hostan.
Jag satte mig på balkongen med isande kall kyla o andades lugnt... blir ju inte bättre av en panikångest....
Drack mycket vatten....och sakta så minskade besvären.
Dyr medicin..som jag nu inte vågar ta en droppe till av!!!

Sen ringer uppfödaren o vi tar ett beslut på att avvakta med katten här, som idag bara velat sova... o inte visat något intresse av löp. Mors korsning!!! Nu skriker hon igen...så natten blir ju lugn...??? Får väl ringa imorgon igen...

Inga kommentarer: