fredag 18 november 2011

I- landsproblem?

Allting sker så snabbt nu....
Först så tänkte ju sonen ta lån för att köpa bostadsrätt, får besked att om han inte har fast anställn går det inte. Utan vi hans mor o far kan vara med som medlånare... och vi ska kolla upp det.
MEN sen hände allt så snabbt med hyres kön för honom. Så nu har vi varit på två visningar... en som han hemskt gärna vill ha, men är nr 3 och det är nästan så att man hoppas att dom andra hoppar av. Sen en visning till idag där han hade lägenheten om han vill...han är nr 1, men den kändes för stooor o dyr så det blir nog ett nej tack... o sen är det visn månd o onsd nästa vecka... på andra. Ja nu är det lite rörigt hihi ... men jag tackar mig själv att jag var så förståndig att jag satte upp han i kö redan när han var 19 år. För nu har han guldläge..

Så dagens tips...är att sätt upp era barn i hyreskö så fort man kan, vet att i malmö är det när dom är 17 år som tidigast... det gynnar dom själva SEN och man känner definitivt inte av ngn bostadsbrist som alla snackar om.

Jag tror nog nu att efter några visningar... så kommer sonen fram till att en etta är helt perfekt för honom som första lägenhet... vi får se hur det blir och när det sker...

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Ett tips... Om sonen tar en etta, se till att det är riktigt kök och även en sovalkov i den. Annars kommer han nog bli "tokig". För då ska ju rummet både vara matplats, sovrum och vardagsrum, det kommer förmodligen alltid kännas rörigt.
Vår äldsta flyttade till en etta, med sovalkov och ett mindre kök (fick ändå plats med ett bord och tre stolar). Men näe, han bodde bara där ett litet tag, innan han ville byta till en tvåa.

Bara ett litet gott råd som jag ville dela med mig av.

Kram

Kajsa sa...

Tänkte bara att jag ville förmedla vår erfarenhet, allra helst när det verkar vara svårt att få lägenhet hos er. Då är det ju ännu viktigare att det känns rätt.
Kram igen

Gitte sa...

Ja tack..... nu har vi varit på ngra visningar o han har kommit fram till att ska det vara en tvåa...ska den vara liten.. eller en mkt smart etta. Ska imorgon till en med sovalkov o mindre kök med plats för bord. o stolar... den verkar bra. MEN den är han nr 2 på...så vi får se. Simon kommer sedan inom kort satsa på en bostadsrätt..när han väl fått fast anställnig,han ser inte denna lägenhet som ngt han ska ha i flertal år.. vi får se hur det blir...kram gitte