torsdag 5 november 2009

Nu snart godnatt

Suck........................så trött o huvudet bankar...inte så konstigt efter en låååååång arbetsdag på 12 timmar...Börja morgonen med att kämpa ut mina öronproppar ur öronen....ha ha de hade ¨åkt in rejält...hjälp!!

Sen var det sonen som hade ont i magen o jag försökte vara den vårdande o lugna mamman o inte tjata om skolan osv......

Sen till jobbet, fixa frukost, hjälpte till på annan avd en timme, sen jobba aktivt barn tid 6 timmar, sen egen planering med mest spring, kopiering, laminering.

Sen jobbigt telesamtal av mindre sympatisk förälder....

Sen avd planering i 2 tim.

Sen förberedelse o ett föräldra möte som slutade med att det tog 3 ½ timme.

Sen städa undan allt detta.

Sen hem....... tv:n lagt av... så jag inte kunde sjunka ner i soffan o slappa o kolla på ngn idiotisk såpa o vila öron.

Sen dusch, läsning av tsatsiki för sonen ..... o NU natti natti för mig själv... ska upp före klockan sex....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej svägerskan!
Det var länge sedan jag skrev till din blogg.
Sluta att stressa så mycket, finns det inte fler än du som kan jobba.
Jag har själv för en vecka sedan fått veta att avdelningen på mitt jobb kommer att läggas ned efter årsskiftet. Men jag har varit i branschen så många år så det finns nog något annat jobb till mig inom företaget.
Vi ses den 21:e på S kalas. Jag tar med mig pengar till jultidningsköpet också, vet ungefär hur mycket jag handlade för.
Hälsningar
Svägerskan B-M

Gitte sa...

Hej svägerskan...ja det var länge sen du skrev sist. Men lika kul var gång.
Ja, du bör nog inte vara orolig, du får annat jobb vem vet du kan väl bli chef... du har nog mest kunskap.

Ja stress, jag försöker verkligen undvika den, men den hänger på ibland, o många av sakerna måste jag göra. OCH jag gör inte allt, men kanske mycket. Säger mycket ofta, nej det hinner jag inte.

Och ger mig alltid egentid var dag i form av skumbad, spikmattan, stickning, bokläsning. Och ännu duktigare på det ska jag bli.

Ja, kul att ses när sonen fyller o helt riktigt, jultidningarna har kommit. kramis