onsdag 2 maj 2012

Empati störning...

......... har man ju hört talas om , speciellt vi som arbetar inom förskolan med barn. Och då syftar man på de som inte har empati, eller en svag form av det. JAG däremot har för mkt empati... o har de senaste dagarna levt mig in så mkt i en annans persons sorg o smärta att jag själv mått dåligt.... inte alls trevligt. Att jag som själv har det hur toppenbra som helst i mitt liv, kan bli så påverkad ...o att det då bara fullkommit har öst över mig minnen o känslor från liknande händelser för mig för ca 28 år sen...???!! Vilket har resulterat i att jag gråtit o haft stora problem att sova..
MEN idag ..så hörde jag ett glädjande besked , så jag hoppas nu att denna sorgen som har vänt till glädje fortsätter så....för idag mår även jag bra...

1 kommentar:

Kajsa sa...

Kram till dig!