söndag 20 maj 2012

Slutet och framtiden....

Jaaa äntligen ser vi slutet på vår renovering...en underbar känsla. Snart är allt på plats..på rätt plats, garderober kastade o byråer inhandlade osv. Det är ett pussel när man alltid har bott trångt med just förvaringen... men det ser ut som att alla pusselbitar kommer passa. puh.... o att från det mörka hemmet är allt ljust... bort med mörka möbler o in med vita...

Framtiden så- ja vad den ger oss det man ju aldrig, men det är kul att ändå fantisera lite om den. Det man vet ..är det man planerat in, ex resa osv. Men det man inte vet är ju hur länge man överhuvudtaget har varandra...livet är sårbart. Och ibland kan såna tankar få en att bli tung i sinnet.... o smått ångest när man inser att man kanske inte kommer ha sina nära o kära hos sig. Men det är så det är.... så är det -  som min kära mormor alltid sa!  Nu är alla friska i min närhet... o alla mår bra. men jag kan ändå få såna tankar o tänka hur bra man har det. Och det mina vänner vill jag säga som slutord..denna dag är att ta vara på varandra....ta vara på dagen...på stunden....på ögonblicket ...o njut av livet.

JA jag är en livsnjutare...i alla fall...

1 kommentar:

Kajsa sa...

Hoppas du ommer visa bilder, gärna typ före och efter bilder =)
Så sant som du skrev om sina nära och kära!
Kram