tisdag 3 januari 2012

Malmö i mitt hjärta...


Idag hade jag tänkt skriva först om att det är min morfars födelsedag ( han är dock inte på vår jord..utan är nog på ett moln uppe i himmlen o rullar sina tummar o säger hå hå ja ja...) Han skulle dock i alla fall fyllt 100 år idag...om det nu hade varit så väl.

Sen har jag ett glädjeämne att berätta och det är att Äldsta sonen skrev sitt hyreskontrakt idag.. så nu har han snart sin egen lilla lya... jättekul för honom..

Och SEN så händer då detta i min stad...att några människor tycker att det är helt ok att bara skjuta ner varandra precis hur som helst och vart som helst!!!!!!!!! Och tyvärr inget nytt... denna stad har ju kallats för sveriges chicago länge. Men nu känner jag en sån ilska o irritation över att onda människor ska få regera över staden... denna stad som är min stad, min familjs stad o mina vänners stad. Och jag tycker om Malmö, har alltid gjort det, från första gången jag var här 1986 tills nu... den är så lagom. Här finns allt, jag tar min cykel o bara susar i ca 10 minuter o är då inne i stora staden med alla dess möjligheter.
Jag gillar människorna, jag gillar tempot... här springer inte folk överallt som i sthlm. MEN nu har detta jäkla våld tagit över...det är det som visas upp i media, tv, överallt så stämplas malmö som den staden, där alllt ont finns.
VAD kan man göra, vad kan jag göra???? Hjälper det om jag går upp på fredag på Gustav adolfs torg o tänder ljus... ??? Hjälper det om vi anställer fler poliser? Hjälper det om vi på något sätt skärper tullen så att inte alla dessa vapen kan komma hit?

Och är även så tröttsamt irriterad på inskränkta människor som säger att ut med invandrarna...då blir det bra... Ja jag är just nu så jäkla arg... på allt detta. På hur det har blivit o på hur jäkla inskränkta vissa är...

Nu ska jag ta ut min ilska genom att röjja här, o ta bort allt julstök, alla stjärnor , tomtar osv ska bort..nu. Jag är trött på dom o måste få utlopp för min energi...

Bilden är på lilla A o hans kusiner... i påskas en underbar vacker solig dag i min vackra stad.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag förstår dig min vän.
Jag tycker också Malmö är en fantastisk stad, ändå måste jag erkänna att jag har bara sett en bråkdel av den. Men jag känner mig rädd och orolig över vad som händer där...
Kram

Kajsa sa...

Hur går det med sonen och lägenheten? När flyttar han in?
Kram