söndag 14 november 2010

Floating.....


I torsdags efter jobbet så var det dags..... att åka till Ystad saltsjöbad...på internat. Vi var några kollegor som kom ifrån lite tidigare än dom andra, så vi hann både med en strandpromenad längs havets vågor, och att undersöka och testa hela spa avd. Det var underbart och jag tror nog att det blev 2 timmar av bad, jazzuci, utomhusbad i mörkret innan vi var nöjda.
Sen var det dags att fixa till sig...till den goda tre rättersmiddagen...mmmm det var gott och trevligt och glatt.
Fredagen...då var det dags för lite arbete i form av diskussioner som var givande och lite övningar i samarbete och värderingsfrågor på ett mycket lättsamt sätt.
Jag är helnöjd med hela arbetssituationen nu , vi har fått en ny chef, för mig dock en fd chef som jag har haft för ett antal år sen...o jag vet vad som krävs, och jag vet vad som ges... och jag är jättenöjd.

När fredagen tog slut med planering...var det en inbokad tid för mig med floating...vilket jag aldrig tidigare testat och visste inte mycket om det heller.
Mycket konstig känsla att vara helt tyngdlös....och flyta utan att ens försöka flyta... o sen med musik, svag belysning så kopplade jag bort så mkt som möjligt från den stresssade vardagen....och det är nog en övningssak, jag hade inte helt lätt för det. Och till nästa gång...ett måste att använda de öronproppar som fanns, för detta kluckande i öronen var jobbigt...
Men efter detta njutbara lugn....så blev det lite lite utomhusbad igen... underbart att tassa ut i badrocken i kalla blåsten o sen ner i det varma vattnet....
Sen hemfärd..... o helgen har gått i rekordsnabb hastighet.... har tusen grejjer att göra känns det som...
Men har hunnit med att fixa jultidningspaket till alla, satt årets glögg, fixat presenter och slagit in dom till äldsta sonen som nu fyller i veckan...
hej svejs tills nästa gång..

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Hade du själva locket på floatingtanken stängt? Jag undrar isåfall om inte det var väldigt otäckt? Jag menar att känna sig instängd.

Hur går det med kissen, verkar det vara några bebisar i hennes mage?

Kram

Gitte sa...

Ja då locket var stängt... men la en handduk emellan i kanten...dock inte för att det var obehagligt, det är ändå rätt högt upp till taket. MEN det blev tokvarmt...därför gjorde jag så.
Och jo då lilla goa Lizzie har garanterat ungar.... magen är rund o go.... Har du själv katt Kajsa?

Kajsa sa...

Okej okej.

Näe jag har ingen egen katt, men äldsta sonen har två sycken underbara katter.

Jag kan inte ha någon för både maken och dottern är allergiska.

Jag tycker jättemycket om katter, jag tycker de är helt underbara.

Vad roligt med Lizzie, hoppas du kommer dela med dig av bilder och så här på bloggen sen =)

Kram