söndag 20 januari 2008

AJ AJ ont ont

Idag har jag ont ont i min rygg!!!!! Försöker att röra mig så mkt jag kan för då blir det lite bättre, så inget stillasittande här inte en söndag... jo en liten stund nu då vid datan. Mannen tror ibland att han är ngn sorts sjukgymnast,kiropraktiker eller liknande och jag lyssnar ju och går på allt... som att han igår trodde att mitt onda gick att stretcha bort! Han minns hur en kiropraktiker gjorde en gång med vår då hårt sportande son- nämligen att man ska ligga i en konstig för mig i alla fall vriden ställning på golvet medans (mannen i detta fall) drar sidledes mitt ben!!!! Ha AJ AJ . Kan ju då bevisa att detta blev värre!!! Ok,lite ryggmassage då, ja det känns ju inte helt fel IGÅR! Idag känns det nämligen helt fel. Kom i stort sett inte upp ur sängen i morse utan det blev en sorts "rulla av säng variant". Men nu är det då em och jag har faktiskt blivit bättre ju längre dan går, och med smärtstillande oxå förstås!

Vi kom iväg på en tur och handla underbara rosor till min mamma som fyller 70 år imorgon, samt lite mer badskum det försvinner snabbt här med allt mitt badande.

Äldsta sonen har vi inte sett på några dagar, han är i väg på LAN med kompisar i en hyrd lokal, kommer hem imorgon i förhoppningsvis ngt så när piggt skick. För lite sömn och för mkt data kan jag tänka mig.

Mellansonen är och tittar och ev handlar upp sina födelsedagspengar/presentkort.

Minstingen har varit ute och cyklat, hjälpt mig med källsorteringen (miljötänkandet). Och nu spelar han som i stort sett alltid FIFA 08.

Och jag ska nu plocka lite i garderoben, rensa rensa behövs alltid, kläderna krymper oxå där tyvärr!

Ser fram emot veckan som nu kommer , då jag ska på introduktion några dgr på ny förskola, där jag även förhoppningsvis när allt beslutats om min placering även får börja på riktigt!!!!! För er som inte vet allt, så är det så att jag ska börja på en specialavd på förskolan, denna avd har då endast barn med autism. MEN jag måste ta det lugnt och vänta in föräldrarnas önskemål i detta beslut. Därav en konstig väntan. Men men i alla fall en liten början nu i veckan.

hej svejs till nästa gång..

2 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Hoppas att ryggen snabbt blir bättre, är inget kul alls med ryggskott!
Lycka till på nya förskolan imorgon, hoppas de är trevliga! :)

Kram Camilla, din sjuka kollega

Lena sa...

Bättre sent än aldrig heter ett ord språk, allt löser sig ska du få se.

Din kotte kollega !!!!!