torsdag 27 september 2012

Hösten är här

Ja det var ett tag sen åter igen.....
Men här rullar det på som de ska. Varit mycket intensivt på jobbet , mestadels för att vi godkänt varandras semestrar och inte får ta vikarie... men men snart är det dags för min höst semester... så då får jag ju oxå lite mys.

Ja , det var något som vi inte alls hade räknat med, att åka en tur till hösten. Kan säga att det är lite pga att jag först fick ett mail om en billig resa till cypern som fick igång mannens o min hjärna! Men det var ett snabbt beslut som gällde, o det hann vi inte riktigt med, för måste ju även få godkänt att ta semester. SÅ den reesan försvann....tyvärr framför nosen på oss. Och då hade ju däremot hjärnan börjat planera för en resa så då blev det att leta vidare i resedjungeln och vi bokade istället en vecka till Teneriffa..där har vi aldrig varit.

Men det var oxå mycket diskussion innan, för Turkiet hade mycket billigare resor, sen blev jag tveksam hur är klimatet i oktober där??? Kan vara fantastiskt ..men kan även bli kallt snabbt har jag fått veta. Så därav togs beslutet om EN kanarie ö.. dom har vi ju besökt ett flertal men i mars månad. Så har aldrig åkt denna tid , såå skönt är det i alla fall att veta att om 2 veckor är vi där. Har däremot följt ...vädret nu ingen hit alls.. så får väl se hur det blir.

Är idag hemma sedan två dagar, har ngn sorts virus ( säger jag utan läkarbesök) feber, ömhet i huden, ont i munnen, käken, tandkött... blää så har nästan bara kunnat äta glass utan smärta.  Igår låg jag hela dagen i soffan o sträckläste en mycket bra bok....Sarahs nyckel!!! Idag får jag ta fram en ny bok..

Inga kommentarer: