torsdag 8 juli 2010

Livet mitt

Är en härlig tid nu...med denna sommar som vi har fått. Idag fyller lilla A 11 år och han har haft en toppendag med bad med kompisar o nöjd med paket av oss.... vi har släkten här på lörd. Och jag anar o tror att vi nog får ta fram och ut med fläkten på terassen för att klara av hettan....
Detta har hänt förr...just när han fyller år. Även det året han föddes... var det MKT varmt...

Mellansonen T är o sommarjobbar på Öland o blir där ca 5 veckor till.... men prata med han igår o hörde hans glädje av att ha bokat en resa till spanien med flickvän i augusti... härligt, det är han värd efter alla år med plugg och nu jobb. Sen däremot så är det jobbsökande när hösten väl kommer.

Äldsta sonen S är mest iväg nuförtiden och man ser han bara då o då...

Och det är detta som är mitt liv just nu, barnen växer och går vidare i sina liv. Och jag är så tacksam och glad att alla har det bra.

Idag har jag o 2 väninnor o kära mamma haft en underbar kväll. På vår lokala amfiteater med härligt väder var det 100 tals personer för att lyssna på Danne Stråhed. Egentligen ingen så storfavorit för mig.... men stämningen och allt gjorde detta jättekul. Vi hade vin och cider och slutades med att alla stod upp o dansa... o vi då på en kulle, för det var överfullt.
Mamma kära mamma blev uppbjuden av en man, men nje se det ville hon inte, hi hi så vänninna J fick ta sig en snurr istället med kavaljeren.

Vi strosa hemåt o regndroppar kom plötsligt i värmen .... o vi njöt av att vi haft så kul.
Ta vara på dagen.... o lev livet....o njut av livet....
Och sist men inte minst......... 1 arbetsdag kvar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Kajsa sa...

Ja, det är inte klokt så fort åren går... Vår minsta fyller 20 år på måndag. Herrejisses, det är ju inte klokt ju.

Kramis