fredag 24 juli 2009

Sem vecka 3 går mot sitt slut

Så avslappad som jag är .......... det var länge sen. En otroligt skön o avslappad semester har vi haft hittils.. Vi gör det vi känner för.. o känner vi bara för att ligga här i varsin soffhörna med bok så gör vi det. Men visst det blir ju en daglig runda ut någonstans i alla fall, utan lilla A som hatar att följa med oss.

Sen att vi bara är tre hemma istället för fem märks ju både i tvättkorg o matkontot......

IDAG fick vi i alla fall med sonen ut på en runda, vi tog först ett stopp vid Maglarps pensionat vid Trelleborg där man o son spela FOTBOLLSGOLF o jag satt i solen o läste ..........
Nästa stopp blev Agda´s där det blev mkt tittande men hittade inte just det som vi är på jakt efter...
Sen stanna vi i Trelleborg centrum.. som hade dagen till ära en matmarknad...så det blev currykorv till lunch o sonen tog en kebab.

NU gick våra tankar åt olika håll.... sonen ville HEM o vi ville vidare... skulle vi då hem för att lämna av honom o sen ha han ringandes var femte minut i mobilen? Eller åka direkt vidare....?
Mannen o jag tog ett beslut som INTE sonen uppskattade... det var mkt orättvisst fick vi höra... att han hade endast fått göra en sak o vi flera stopp som inte han ville....... hm livet är svårt när man är 10 år och hatar detta. Och tillråga på allt så kör vi ju då vilse..... ha ha så den här snabba rundan vi utlovade blev inte så...... ha ha .

Väl hemma så blev himlen mörk o åskan kom så vi tog på en Narnia film o drömde oss bort...

Sista semesterhelgen med mannen sen börjar han jobba, jag har en vecka till........... o nästa vecka återställs allt mer o mer till det normala här hemma.... äldste sonen hemma igen på sönd, mellansonen kommer äntligen hem igen ngn dag nästa vecka efter att ha varit borta sen 5 veckor tillbaka.. o sen kära mor kommer också hem till skåneland..

1 kommentar:

Camillas blogg sa...

Fotbollsgolf har jag aldrig hört talas om innan, men det är säkert ngt som mannen och sonen hade uppskattat. Kanske tom dottern o jag hade gillat det??
Låter som om du har en härligt avslappnande semester..fast jag tycker veckorna går alldeles för snabbt! Du däremot har ju en vecka i Turkiet att se fram emot!!

Kramis Camilla