fredag 26 oktober 2012

Tur eller enbart lurendrejeri....???

På flygplatsen på Teneriffa vid hemresan så stanna jag till hos en kvinna som locka dit mig med sin Ipad,,, konstigt jag brukar inte stanna vid försäljare... Hon bad mig svara på en fråga om vart är det högsta berget 
av tre alternativ..o jag har inte en aning men svara teneriffa, lämna mina kontakt uppgifter o gick sen mot vårt flyg.. Och tänkte sen- är jag galen varför lämna jag ut mitt mobil nr... suck... jag som är såå trött på alla telefon försäljare.

IDAG blir jag uppringd av en trevlig svensktalande man... som berättar att jag svarat rätt på denna fråga och som pris får jag bo i en lägenhet i en vecka för endast 1500 kr för 2 pers.....va???? Jag ska inte resa mer på ett tag var min tanke... o hur o när gäller detta??? Jo då jag har ett år på mig..inga problem o behöver bara boka flygbiljett o bo där o sen sprida ut till ALLA hur bra det är att bo där.

Jag visste inte vad jag skulle svara, för att inte göra fel bad jag att han ringer tillbaka nästa vecka. Och bad även om hemsida för allt detta spektakel. Och det visar sig när jag gick in att det är  stort lägenhetsområde med poolområden osv..MEN att det är andelslägenheter.
Så när mannen kom hem o jag tog upp detta så har han nog rätt i  att vi inte ska tacka ja till detta ....
för det är säkert ngt lurt bakom det. Och tänk om vi kommer dit o de vill att man skriver på ngt som vi inte vill ha...o då helt enkelt inte heller kan få bo där den veckan. Vet ej... vad tycker ni?

1 kommentar:

Kajsa sa...

Säg NEJ!!!
Jag tror absolut att detta är en form av något lurt =/
Jag hade absolut sagt, att tack men Nej tack jag är inte intresserad, och sen hade jag nog sagt hej då och lagt på, för dom kommer ju säkert fortsätta tjata vidare, om vad bra det är och varför säger du nej till ett sånt fint erbjudande osv, så lägg på luren.
Kramar från mig!