lördag 20 augusti 2011

Underbara kväll med underbara mamma...


Malmöfestivalen är här igen för 26:e året i rad... o kul att jag har upplevt dom alla...utom det första .

Alltid lika roligt med trevligt folk uppe i stan och oftast lugnt o trångt.. o gott med mat o bra musik i olika smaker.

Denna dag var bestämd sen ett tag tillbaka att jag o mamma skulle upp o höra på Hoola Bandoola Band, barndomsminnen för mig....som är uppvuxen i ett hem med musiken på hela tiden... När jag nu stod där ikväll med Mamma vid min sida, så är det rätt komiskt att vi som lyssna på denna skånskan... redan på 70 talet, sen skulle hamna i det Malmöitiska hjärtat... och stå o gunga på stortorget och sjunga med och ibland komma på sig att man bara stod o log.

När jag hörde musiken kunde jag snabbt förflytta mig till våran lägenhet ... o minnas vår heltäckkningsmatta som var så häftigt på den tiden att ha, våran brun orange soffa.... ett tu tre så var det som att jag stod där framför den vinröda spegelramen med hopprep i hand o sjungandes keops pyramid.

Härlig kväll var det ikväll.... jag är glad att jag har min mamma här, vi pratar ikapp, och vi åt spännande afghanskt mat ikväll... jag däremot fick vänta ett tag innan riset kom, mannen kom springande med kastrullen..... haha . Sen var vi även o hälsa på äldsta sonen S som med sin förening hade fullt i sitt tält med alla tv spel osv..
Vi avslutade kvällen med en god kopp Latte o kaka... o då får jag sms från sonen T att han landat på Rhodos med flickvän.... ja livet känns bra nu.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Underbart nostalgiminne =)
Jag förstår att du är glad över att ha din mamma så nära, önskar jag också hade det.
Kram