söndag 15 augusti 2010

Skåneland

Hemma igen i kära Malmö och det känns bara bra.
VI har haft det jättebra på vår resa genom sverige.... eller en liten del av den.

Sommarjobbande sonen på Öland hade det bara bra ( kommer hem IDAG ... eller ikväll rättare sagt).
På Gotland trots att jag varit där många gånger så upplevde vi åter igen nya platser.... på ön och även inne i Visby.
Nynäshamn blev en kortis mest för att lilla A ville se vart jag bott o mina skolor sen körde vi vidare till huvudstaden o checka in på vårt hotell vid globen...

Strosa genom en stor del av staden...slottet, gamla stan, kyrkor,skeppsbron osv o bara njöt av den vackra staden med dess vatten runt oss.
Dag 2 i staden blev ett besök på Wasa museet o Gröna Lund o sen djurgårdsfärjan hemåt igen med mkt trötta fötter ..

Åter resan gick genom sverige o en paus i vackra Gränna o inhandlande av polkagrisar förståss.

Väl hemma i skåne kom regnet... mindre kul!!
Men men vädret är inte det viktigaste utan att njuta o ha det mysigt helt enkelt. Och nu är det en vecka kvar av vår semester och sommarlov och det är superskönt.
Bilder kommer snarast...från lite av varje.

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Välkommen hem! Vi har också varit nere i Nynäshamn, mina föräldrar och syskon bor ju kvar där.
Sen har vi haft en hotellnatt i Malmö, innan vi åkte vidare och var i Burg 5 dagar.
Nästa onsdag åker vi till Side i två underbara veckor. Gisses vad jag kommer längta efter barnbarnet då :P

Må så gott!

Gitte sa...

Åååå jag vill med till side.... men men får väl klara mig detta år att det inte blir ngt.

Vicki sa...

Var ett tag sedan jag var här!! Ni verkar ha varit på en härlig tripp i Sverige! Hur länge var ni borta?

Vicki