onsdag 21 april 2010

Sjukstuga


Det känns hopplöst här ...... sjukdom efter sjukdom drabbar mig eller lilla A. Jag är i dagsläget frisk men sonen matt, feber, rosslig o vill ha sin mamma hemma hos sig. Så jag fick släppa alla uppdrag och ge mig iväg hemåt.... Han är stor ibland men även mkt liten när han är sjuk.... o behöver omvårdnad.
Jag har varit ovanligt mkt sjuk jag också denna termin, så man brottas hela tiden med ett dåligt samvete gentemot jobbet o familjen..... ( ja då lilla A när han får klara sig själv för att jag tycker att jag måste jobba.....hm)
Varför funkar man så ??? Barnen är ju det viktigaste i livet... inte jobbet....
Varför slits man ofta med ett dåligt samvete och känner sig pressad? NEJ nu får det vara slut med det o därför blir jag hemma med prinsen veckan ut..... och bara servar fika, glass o så lägger vi oss i soffhörnet och ser film efter film så det så!!!

Inga kommentarer: