måndag 8 mars 2010

Peppa sin son och inte curling...

Lilla A som går i fyran..... dom är indelade i olika "behovsgrupper" där dom har samtliga ämnen i samma grupp. Lärarna tycker nu att sonen ska flyttas upp..... till en mer anpassad grupp för honom... o det vill ju vi som föräldrar givetvis också. MEN lilla A vill inte!!!!!!!!
Där skulle han få möjlighet till att lära sig ännu mer där alla är i samma nivå, där är lugnare osv...
Men för honom är det viktigare med kompisar.
Han säger själv........ - jag har inga koncentrations svårigheter o bryr mig inte om alla är stökiga.... jag vill vara hos dom.... Och ja, nu är han i en grupp... där han har inga utmaningar samt mkt stök.

Han är jättearg o ledsen på att vi bestämmer detta.... men nu känner jag att det får vara slut på "curlandet" o alltid fråga ..... vad vill du ?? osv.
Och saken är den , att han har även kompisar i denna grupp .....

Så nu har vi bestämt över honom..... ... men vi tänker faktiskt på framtiden.....

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag tycker ni har gjort helt rätt. Ni har ju tagit detta beslut för hans bästa.
Han kommer säkert också tycka det blev bra. Inte på en gång, men senare.
Kram

Malin sa...

Ni gör helt rätt..
Jag/vi gjorde ju samma sak för Mathilda o Lucas ångrar inte detta en sekund;)

Kramis